Psykologisk støtte & rådgivning lige ved hånden via Trivsels-Telefonen

Har I et arbejdsmiljø, hvor medarbejdere ofte har for meget at lave og arbejder med skarpe deadlines? Føler de sig til tider presset? Er det vigtigt for arbejdet, at medarbejderne trives godt, og at de føler sig værdsat?

Hvis du kan nikke genkende til ovenstående, og måske endda oplever et stigende antal sygemeldinger på grund af stress, kan Trivsels-Telefonen hjælpe jer.

Hvad er Trivsels-Telefonen?

Trivsels-Telefonen er en hotline-ydelse, hvor jeres medarbejdere kan henvende sig anonymt og få hjælp, sparring og rådgivning til deres udfordringer og problemer på arbejdspladsen. Det er med til at løse interne eller eksterne samarbejdsproblemer, udfordringer ved dårlig kommunikation og mobning.

Samtidig tilbyder Trivsels-Telefonen en statusrapport, som løbende giver jer en temperaturmåling på, hvad der tynger medarbejderne, så I løbende kan forbedre arbejdsmiljøet.

Hvorfor er det vigtigt?

WHO estimerer, at symptomer på stress vil være den største årsag til sygemeldinger i 2020, og at 52 % forlader arbejdsmarkedet på grund af stress og psykiske lidelser. Trivsels-Telefonen er et tilbud til virksomheder, der ser sine medarbejdere som deres vigtigste aktiv og ønsker at reducere sygefraværet, fastholde gode medarbejdere og fremme trivslen.

Hvordan fungerer Trivsels-Telefonen?

Trivsels-Telefonen er en tjeneste, I kan anvende alt efter behov og økonomi. Det vil sige, at I selv bestemmer i hvilket omfang, Trivsels-Telefonen skal holde åbent, og hvor lang tid hver enkelt medarbejder kan anvende rådgivningen. Trivsels-Telefonen er en abonnementsordning, som yder hjælp til selvhjælp.

Hvad får jeg med Trivsels-Telefonen?

Når jeres virksomhed er koblet op på abonnementsordningen, om det er 2, 4 eller 6 timer om ugen I anvender Trivsels-telefonen, så får I en gratis evaluering og statusrapport 2 gange årligt på, hvilke problemstillinger og udfordringer medarbejderne slås med. På den måde forebygger I og tager et socialt ansvar og fastholder medarbejderne på den lange bane.

Hvordan kommer jeg i gang?

Ring og book et gratis møde og få en uforpligtende snak med mig på telefon 60 71 02 75.

Trivsels-Telefonen hjælper medarbejderne med:

  • At støtte og rådgive medarbejderne i at håndtere en travl hverdag
  • At rådgive medarbejderne med at løse konflikter
  • At blive bedre til at kommunikere
  • At give en anonym mulighed for at diskutere arbejdspladsen

Trivsels-Telefonen hjælper virksomheden med:

  • At få et indblik i “hvor skoen trykker” hos medarbejderne
  • At reducere sygefraværet
  • At forebygge sygemeldinger forårsaget af stress
  • At øge motivationen hos medarbejderne
  • At fastholde medarbejderne ved at øge arbejdsglæden

Ring eller skriv gerne til mig nu for at få uddybet hvordan jeg helt nøjagtigt kan hjælpe jer:

Tel: 60 71 02 75 eller e-mail: info@copenpsyk.dk