Referencer
CopenPsyk har løst opgaver for både det offentlige og private indenfor optimering af det psykiske arbejdsmiljø, højnet samarbejdet og kommunikationen i teams og HR-afdelinger, implementeret forskellige trivselsespolitikker og støttet i processer vedrørende stress-håndtering samt lavet ledelsessparring, supervision af personalegrupper og udformet DISC – profilanalyser af teams, ledere og medarbejdere, for nedenstående udvalgte referencer:
Greve Job center
Opgave: Internt efteruddannelseskurser og undervisning i Kollegial Sparring af konsulenter og coaches.
Formål: lyfte refleksioner over samarbejdet og fagligheden samt understørre hindenden i arbejdet og få en simpel model i en travl hverdag. Sætte videndeling, på tværs af faglighed, teams og opgaver, i system.
NNE – Novo Nordisk
Opgave: Samarbejdspartner hvor CopenPsyk supporterer i forhold til stressforebyggelse og har stress-coachings-forløb med projektledere, projektmedarbejdere og ansatte.
Formålet er i tæt samarbejde med leder og HR at forebygge udbrændthed, lave stressforebyggelse og fremme trivsel og work-life-balance i en stejl vækstkurve og performance-kultur.
Bosted Danmark
Opgave: Ledersupervisions af grupper – løbende og i tæt afstemning med behov, kerneopgave samt de udfordringer ledelsen står med I dagligdagen.
Formål: Løbende proces der understøtter og vedligeholde ledelsesrefleksioner, gribe udfordringer så de ikke bidder sig fast. Opsamling og videndeling på tværs af lederpositioner. En ventil som løfter ledelsesstaben og knytter/udveksler kollegiale bånd. Et rum til at diskutere og udvikle ledernes faglighed og undersøge deres handlerum og orienteringsmuligheder.
Gribskov kommune institutioner
Opgave: Gruppe ledelses supervision på tværs af institutioner, som er en løbende proces. En tværfaglig ledergruppe der ønsker et rum til refleksion over ledelsespraksis og et sted at dele forskellige ledelsesudfordringer.
Formål: Har arbejdet med fælles retning og lederfilosofi. Hensigten har også været at dele viden og udvikle sig som lederteam. Understøtte hinanden og have et fortroligt rum. Sigtet har været at have en ekstern uvildig sparringspartner, men også én at spille bold op ad og få en supervisor der kunne lyse på deres lederskab i praksis.
DJØF
Opgave: Undervisning af DJØF-studerende i selvledelse under studiet, stressforebyggelse og give nogle strategier og værktøjer til de studerede til at øge deres trivsel og well-being under studiet.
Formålet for DJØF var at øge de studerendes trivselskompetencer og give dem nogle værktøjer til at gennemføre studiet på en både god og givtig måde, med fokus på glæden ved deres studie og øge den optimale læring.
Maersk Star Air
Opgave: Undervisningsforløb og procesarbejde for piloter, med fokus på egen udvikling, kommunikation og samarbejde.
Formålet var at skærpe kaptajnernes og piloternes fokus på sig selv, samarbejdsevner og kommunikationsstil. Endvidere at løfte deres refleksioner og se på deres reaktionsmønstre og samarbejdsevne til fordel for trivsel og et bedre psykisk arbejdsmiljø.
Svejgaard Galst Advokater
Opgave: Indføring i den Motiverende Samtale gennem internt forløb.
Formålet var bedre dialog med kunder og samarbejdspartnere. At komme klienter i møde og se ressourcer, behov og ønsker og imødekomme disse. Dertil at etablere en anerkendende kultur og få nye redskaber til den svære samtale og udfordrende samtaler.
ÆldreSagen
Opgave: Undervise arbejdsmiljørepræsentanter i psykisk arbejdsmiljø og trivsel.
Formålet var at klæde dem på til at kunne imødekomme kollegaers udfordringer og problematikker i dagligdagen samt give dem værktøjer til selv kan kunne navigere i rollen som arbejdsmiljørepræsentant med alt det, det indebærer, set i et psykosocialt perspektiv.
Nestlé
Opgave: Intern undervisning af arbejdsmiljørepræsentanter og ledere med fokus på hjemmearbejdspladser i et psykosocialt perspektiv.
Formålet var at se på hvilke dilemmaer og udfordringer der ligger i selvledelse, hjemmearbejdspladsen og nye arbejdsformer. Vi behandlede emnet selvledelse, selvmotivation, hvilken betydning fleksibilitet og omskiftelighed har for os i arbejdslivet. Hertil også fordybelse og opmærksomhed knyttet hertil.
Politiet
Opgave: Supervision af special politienhed i forhold til forebyggelse, trivsel og case- og sagssupervision i forhold til specifikke svære og udfordrende sager og arbejdsopgaver.
Formålet var fokus på enhedens trivsel, psykisk arbejdsmiljø og faglig udvikling.
Mændenes Hjem
Opgave: Supervision af flere personalegrupper med fokus på forebyggelse af trivsel og case- og sagssupervision i forhold til de svære og udfordrende sager og arbejdsopgaver arbejdet indebærer.
Formålet var at få en ventil i hverdagen, videndeling, fokus på personalets trivsel, psykisk arbejdsmiljø og faglige udvikling.
KU – Københavns Universitet
Opgave: Støtte et forskerteam til at have fokus på deres samarbejde internt i forskergruppen, med særligt fokus på trivsel og kommunikation.
Formålet var at få større forståelse for hinandens handling, tanker og reaktionsmønstre samt at fremme kommunikationen imellem parterne i den tværfaglige forskerenhed.
Dansk Folkehjælp
Opgave: Som en del af et projekt, at undervise i den svære samtale og Den Motiverende Samtale. I den forbindelse lave undervisningsforløb for flere 100 sosu-assistenter og sundhedspersonale med fokus i ældreplejen i forskellige kommuner landet over.
Formålet var at give personalet værktøjer til at tage de svære samtaler med de ældre og håndtere skrøbelighed og svære spørgsmål i hjemmet hos de ældre. Formålet var bare ligeledes at klæde sundhedspersonale på til at tale om spise-problematikker, ensomhed og isolation samt at motivere og støtte den ældre i et bedre og sundere ældreliv.
REKOM
Opgave: Klippekortsordning hos CopenPsyk i forhold til stressforebyggelse samt støtte personalet i deres trivsel og give dem værktøjer til at håndtere særlig arbejdspres og øget arbejdsopgaver i perioder.
Formål: Forebygge stress og håndtere arbejdspres. Kunne være i en performancekultur hvor ting går stærkt. Ønsket var at have en ventil og en måde at håndtere medarbejdernes work-life-balance. Udbytte var at sætte særligt fokus på psykisk arbejdsmiljø og trivsel.
Center for Social Frivillig Arbejde
Opgave: at supportere og støtte frivillige i forskellige sammenhænge og i forskellige roller inden for frivillige arbejde. Herunder undervisningsforløb for ledere. Undervisningsforløb omkring den svære samtale og den motiverende samtale.
Formål: At klæde de frivillige ledere og frivillige på til at kunne navigere i deres rolle og give dem værktøjer til at håndtere forskellige problematiker, dilemmaer og udfordringer i deres frivillige arbejde og position som leder af frivillige.
Hertil er jeg forfatter til et kapitel inden for dette område i bogen: Socialt frivilligt arbejde, udgivet af Center for Social Frivillig Arbejde.
Fagforeningen DANA (nu: Frie)
Opgave: Afholdelse af forskellige typer af kurser i DANA-regi for virksomhedsejere og iværksættere. Særligt med fokus på work-life-balance, selvledelse og lederudvikling.
Formålet var at klæde dem på til ledelse, personaleledelse, selvledelse, samarbejde, kommunikation og strategiske indsatser i forhold til trivsel og psykisk arbejdsmiljø.
Copenhagen Business HUB
Opgave: Afholde en række workshops i forskellige kommuner omhandlende work-life-balance og trivsel for virksomhedsejere og iværksættere. Opgaven var en del af et projekt som understøtter forskellige indsatsområder for selvstændige nystartede.
Formålet var klæde dem på og give dem nogle værktøjer og redskaber der kunne hjælpe dem i hverdagen. Nye idéer til at prioritere, rammesætte og planlægge deres arbejde smart og sundt på samme tid.
Østerbro – Børn og Unge Center
Opgave: Undervisningsforløb af tværfaglig personalegruppen i Den Motiverende Samtale, med klient og borgerkontakt.
Formålet var indføring i Mi-metoden og få nye samtaleteknikker, fagpersonlig udvikling.
Radiocomp
Opgave: DISC-forløb med fokus på kommunikation, bedre samarbejde i de forskellig teams og fokus på at optimere dialogen med ledelsen og øge forståelsen for hinanden.
Formål for ledelsen var at forbedre kommunikation, optimere samarbejdet og sætte fokus på det psykiske arbejdsmiljø gennem DISC-forløb.
SST Fuelling Services
SST Fuelling Services
Opgave: Arbejde med og supportere ledergruppen i indsigter i kommunikation, personlighedstyper og trivsel.
Formålet var at skærpe forståelse og indsigt om hinanden og øge indlevelse, empati og samarbejde. Endvidere at skabe større forståelse for hinanden i ledergruppen og for de kollegaer de skal lede. Dertil arbejde med tonen, diversitet, attitude og personlighedsforståelse.
Greve Gymnasium
Opgave: Arbejde og støtte ledelse med udredning af konflikter, forståelse af hinanden og indsigt i personligheder, adfærdsmønstre og kommunikation.
Formål at fremme samarbejde, arbejdslyst og trivsel i et specifikt team.
Ea energianalyse
Opgave: Blev hyret ind af ledelsen til at holde en TALK under Corona om psykisk trivsel, forskellige typer af adfærd og behov, samt inddrage dialog med de ansatte i forhold til udfordringer og ønsker ift. Corona-situationen.
Formålet var at blive klogere på personalets mentale sundhed og trivsel samt lave nogle indsatsområder der ville give mening for alle.
Copenhagen Light Produktion
Opgave: Arbejde med ledelsens forståelse af hinanden og indlevelse. Vi brugte DISC personlighedsprofil analyse som værktøj til større indsigt i sine egne adfærdsmønstre og reaktioner.
Formålet var her at øge den gode kommunikation og mindske konflikter. Dertil også at styrke samarbejdet.
GO-Team
Opgave: Hyret ind til at firmaet fik støtte indsigt i DISC og anvende den som værktøj både internt og eksternt.
Formålet var at sætte fokus på kommunikation, forståelse for personlighedsanalysen DISC og anvende det i teambuildings sammenhæng.
Zeso Architects
Opgave: Lederudvikling.
Formålet var både personlig og faglig lederudvikling over en årrække. Særlig med fokus på trivsel, kommunikation og samarbejde i partnergruppen.
Forsvaret
Opgave: Vejlede og undervise ledergrupper i forhold til forståelse af stresshåndtering og håndtering af, og forståelse for, stresssymptomer samt forebyggelse heraf.
Formålet var at tage stress i opløbet og forebygge sygemeldinger og mistrivsel.
BUPL
Opgave: Undervise arbejdsmiljørepræsentanter og ledere i psykisk arbejdsmiljø og sætte trivsel på dagsordenen i deres respektive institutioner og organisationer.
Formål: At klæde ledere og arbejdsmiljørepræsentanter på til at kunne tackle svære samtaler og give udfordringer der implicit er i forhold til trivsel og psykisk arbejdsmiljø. Fokus var også at sætte spot på mistrivsel, dårlig kommunikation og samarbejdsvanskeligheder.
NAVIAIR
Opgave: Afdækning af en særlig afdeling med udfordringer inden for kommunikation og samarbejde samt lederudvikling og samarbejde.
Formålet var at understøtte og kigge på deres kommunikationsmønstre og adfærdsmønstre og få samarbejdet på gled. Særligt med fokus på at højne arbejdsglæde og samarbejdet med ledelsen.
Fagforeningen PROSA
Opgave: Udforme og afholdte relevante kurser og undervisningsforløb med særlig fokus på trivsel, selvledelse samt stressforebyggelse for ledige.
Formål:
Klæde de ledige på til nye færdighedskompetencer som kunne understøtte deres erhverv og position, rettet mod jobsøgning og fremadrettet ansættelse.
N.A.B.O. – Center, Amager
Opgave: Supervision af personale-gruppen gennem flere år.
Formål: Løfte deres faglige kompetencer, støtte dem i svære cases og problematikker relateret til specialområdet.
TøjProduktionsLab
Opgave: Løbende lederudvikling med særlig fokus på selvudvikling, trivsel og vækst.
Formål: Have konstant fokus på egen ledelse, at være den bedste version af sig selv, i balance og have sin egen trivsel på sinde.
Københavns Erhvervsservice
Opgave: At supportere, rådgive og vejlede iværksættere – med særligt fokus på mental well-being, work-life-balance og selvledelse fra A-Z. Derudover var det rådgivning i MUS, personaleledelse og partnerskaber.
Formålet var speedrådgivning således at den enkelte virksomhedsejer og iværksætter kunne komme videre og få idéer og redskaber til hvad hun eller han skulle tage fat i.
Lotus Huset Krisecenter
Opgave: Undervise ledelse og personalegruppen, med klient- og beboerkontakt, i Den Motiverende Samtale samt opfølgende supervisionsforløb.
Formålet for Lotus Huset var vedligeholdelse af metoder, samtaleteknikker, faglig og personlig udvikling.
SH Installation
Opgave:
Har her arbejdet med sammenhængskraften og afdækket virksomhedens behov om medarbejdernes ønsker i forhold til at optimere blandt andet samarbejde, trivsel og kommunikation på flere niveauer.
En processuel skræddersyet opgave og et samarbejde som er løbende i et tæt samspil med virksomhedens ledelse, medarbejdere og værdier.
Formål:
- Styrke sammenhængskraften
- Løfte samarbejdet om kerneopgaven
- Understøtte ledelsesfilosofien
- Imødekomme kompetenceudvikling
- Styrke inddragelse og motivation
Alkohol & Samfund
KURBADET by Ilse Jacobsen
Arbejdernes Landsbank
Oxfam IBIS
Eli Lilly Danmark
University College Sjælland
Center for Beskæftigelse & Afklaring
Københavns Professionshøjskole (tidl. Professionshøjskolen Metropol)
Strandmøllen
Dansk Sundhedstjeneste
COK
Helsingør Kommune
PUK Healthcare
Haderslev Kommune
Gladsaxe Oplysningsforbund
InnovationsBørsen
Olivia Danmark
IBL Sprogcenter
ORANGE elevator
Codesealer