Stress og søvn

Igennem mine 15 års arbejde med mennesker med forskellige problemstillinger har jeg erfaret og lært en del. Og det jeg særlig har erfaret er, at mange der oplever problemer med stress og søvn har det rigtig svært. De har urolig natte søvn på grund af stress som betyder at det går ud over deres koncentration og hele deres livskvalitet og vågne timer. Men det er ikke kun de vågne timer det går ud over, det er også al det grubleri som sluger din energi ud af dig hvis du er ramt at stress og søvn problemer.

Stress og soevn

Manglende søvn konsekvenser

Urolig nattesøvn i forbindelse med stress gør det også svært at passe sit job og have overskud til andre ting. Det hæmmer også ens sociale liv fordi man simpelhen ikke har overskud til noget. Så mangler du en god nat søvn og er ved at gå ud af dit gode skind på grund af manglende søvn, er det en rigtig god ide at få noget stressbehandling. Stress forstyrrer nemlig din nattesøvn fordi det påvirker dit nervesystem og din balance i kroppen. Men det gode er at din krop aldrig lyver – den vil altid fortælle dig når noget er galt og om hvordan du har det psykisk. Psyken påvirker nemlig din fysik og omvendt.

Så stress og søvn hænger ofte sammen og går hårdt udover din trivsel og din psykiske sundhed. Og når stress og søvnmangel ikke bliver behandlet, vil du nok også opleve at du mangler overskud til de helt basale ting og at du er drænet for energi.

Mindfulness Søvn

Så for at få en rolig og mindfulness søvn, skal du have tricks til at falde i søvn. Trivsel, søvn og sundhed hænger unægtelig sammen. At have en mindfulness søvn betyder at dit sind kan slappe af og du får ro i sindet og kan slippe tankemylderet. Tankemylder er der hvor tankerne tager over og tager kontrollen over dig og din søvn.

Hvis du har behov for at vide mere om tankemylder så Læs mere her

Din søvn er limen i tilværelsen og du kan desværre ikke leve uden den. Du er sikkert klar over hvor indgribende søvnmangel kan være, og der er det vigtigt at du har dit sind og din søvn på sinde. Fordi hvis ikke, så bliver din opmærksomhed kapret.

Hvordan kan jeg få min rolige nattesøvn tilbage?

I mit arbejde med at hjælpe folk af med deres søvnmangel har jeg udviklet metoder og redskaber der kan hjælpe dig med at komme af med din dårlige og destruktive nattesøvn. Det eneste du skal gøre for at komme af med din dårlige søvn og søvn mangel er, at tage det første skridt. Du skal overveje og tænke over hvad det betyder for at have en god søvn? Og hvor vigtigt det er for dig at få din nattesøvn tilbage? Du skal forstille dig hvad det ville betyde for dig at få din sunde naturlige nattesøvn tilbage. Og så skal du overveje hvad den er værd.

Når du har gjort dig disse overvejelser så forslår jeg

  1. Vi får en snak
  2. Du fortæller mig hvordan og hvad din nattesøvn betyder for dig
  3. Vi finder ud af om jeg er den rette til at hjælpe dig

Det kan nemlig være nærmest helt ulideligt og invaliderende ikke at få sin nattesøvn. Hvis du er parat, så tilbyder jeg sessioner der gør, at du kan få din gode nattesøvn tilbage.

Så ring gerne til mig nu på 60 71 02 75 eller send mig en mail på info@copenpsyk.dk

Dårlig søvn kan skade din hukommelse og koncentration. Ved dårlig søvn mister du fokus og din træthed kan gå hårdt ud over både dig og dine nærmeste. Dårlig søvn går også ud over dit humør og lyst til at være sammen med andre.

Kender du også til stress og søvn problemer? Eller leder du efter søvn terapi eller søvn psykolog så skal du være MEGET velkommen til at ringe til mig direkte på 60 71 02 75 og høre nærmere om hvad der kunne være godt for lige præcis dig. Du er også altid velkommen til at booke din tid her direkte i ro og mag

Hvis du gerne vil læse mere om stressbehandling så klik dig videre her

Tak fordi du besøgte CopenPsyk og fordi du har din søvn på sinde 😊

Hvordan kan jeg få min rolige nattesøvn tilbage?

I mit arbejde med at hjælpe folk af med deres søvnmangel har jeg udviklet metoder og redskaber der kan hjælpe dig med at komme af med din dårlige og destruktive nattesøvn. Det eneste du skal gøre for at komme af med din dårlige søvn og søvn mangel er, at tage det første skridt. Du skal overveje og tænke over hvad det betyder for at have en god søvn? Og hvor vigtigt det er for dig at få din nattesøvn tilbage? Du skal forstille dig hvad det ville betyde for dig at få din sunde naturlige nattesøvn tilbage. Og så skal du overveje hvad den er værd.

Når du har gjort dig disse overvejelser så forslår jeg

  1. Vi får en snak
  2. Du fortæller mig hvordan og hvad din nattesøvn betyder for dig
  3. Vi finder ud af om jeg er den rette til at hjælpe dig

Det kan nemlig være nærmest helt ulideligt og invaliderende ikke at få sin nattesøvn. Hvis du er parat, så tilbyder jeg sessioner der gør, at du kan få din gode nattesøvn tilbage.

Takkekort

Hjernetræning

– få bedre hukommelse og livskvalitet!

Se mere om online kurset her:

Hjernetraening