Kognitiv Terapi i København

– Få bedre livskvalitet og mere psykisk overskud

Kognitiv terapi

Hvorfor skal du vælge Kognitiv Terapi?

Hvis du leder efter en Kognitiv coach eller Kognitiv Terapi i København, så er det her et godt sted at starte! Kognitiv coaching er for dig, der gerne vil have et optimalt og seriøst udviklingsforløb, hvor du med sikkerhed får nye værktøjer og redskaber. Hvis du leder efter en måde at forbedre din livskvalitet eller at skabe mere glæde og overskud i dit liv vil den Kognitive tilgang med sikkerhed kunne hjælpe dig.

Kognitiv terapi er en aktiv og handlingsorienteret metode. Vi arbejder helt konkret med dine udfordringer og problemstillinger og du får værktøjer til hvordan du kan tænke og handle bedre i svære situationer.

Min erfaring gennem 15 års arbejde med kognitiv terapi og kognitiv coaching er, at der hurtigt og effektivt bliver skabt resultater. Min erfaring er også at når mennesker har det svært på den ene eller anden måde, så er det vigtigt for dem hurtigt at kunne mærke en forskel. Hurtigt at kunne føle der sker noget og at man rykker og føle at der sker fremskridt eller bedring…og det gør der med den kognitive tilgang, kan jeg forsikre dig, hvis du vil 😊

Hvad er dit udbytte ved kognitiv terapi?

  • Du får øget din livskvalitet
  • Du lærer dig selv bedre at kende
  • Du bliver mere selvtilfreds og glad indeni
  • Du bryder destruktive mønstre
  • Du får løftet din trivsel og psykiske sundhed
  • Du får sunde og gode vaner

Ring eller skriv gerne til mig nu for at få uddybet hvordan jeg helt nøjagtigt kan hjælpe dig:

Tel: 60 71 02 75 eller e-mail: info@copenpsyk.dk

Hvad er formålet med Kognitiv Terapi?

Kognitiv Terapi er effektiv hjælp til selvhjælp. Det kan være at du bare gerne vil blive bedre til at håndtere svære følelser eller bare gerne vil have en større indsigt i dit følelsesliv. Kognitiv terapi er et samtaleforløb som også kan handle om psykiske udfordringer og problemer. Det kan for eksempel være stress, angst, depression, sorg, tab eller andre former for problemstillinger såsom lavt selvværd, spiseforstyrrelser eller cutting og misbrugsproblematikker.

Hvad får jeg ud af Kognitiv Terapi i København?

Kognitiv terapi hjælper med at skærpe din opmærksomhed på den måde du tænker og føler på samt hvordan du handler i svære situationer. Teorien bag er gennemtestet på alle mulige måder og har vist fantastiske resultater for folk, der gerne vil ændre deres livsstil, handle anderledes eller bryde dårlige vaner eller bare vil have løst deres problemer hurtigst muligt.

I et kognitiv terapiforløb arbejder vi med dig som enkeltperson og det er et skræddersyet forløb der er tilpasset dig og helt præcist dine udfordringer. Kognitiv coaching og terapi bruges til at hjælpe dig med de vanskeligheder, som du konkret står med nu og her.

Hvordan forgår et forløb med kognitiv terapi?

Vi arbejder sammen om at identificere og forstå problemerne med fokus på forbindelsen mellem tanker, følelser og adfærd.

Vi fokuserer som regel på de vanskeligheder der er til stede her og nu. Vi arbejder med at udvikle en fælles opfattelse af dine problemer. Du får værktøjer til at ændre det, du synes er vanskeligt. Dette leder efterfølgende til identificeringen af personlige strategier og er et tidsafgrænset mål så du hurtigt kan få det bedre og se resultater.

Ring eller skriv gerne direkte til mig for at få uddybet hvordan jeg kan hjælpe dig mere nøjagtigt, og hvordan du kan drage nytte af kognitiv Terapi eller Kognitiv coaching.

Tel: 60 71 02 75 eller e-mail: info@copenpsyk.dk

reference kognitiv terapi

Hvad siger de personer, der har været i kognitiv terapi i København?

“I min jobsøgning har jeg fået konkrete værktøjer og set nye muligheder i forhold til min jobsøgningsproces, gennem et coaching-forløb hos Lene. Jeg har følt mig hørt og forstået, ligesom jeg er blevet klædt bedre på til mine kommende jobsamtaler og er mere motiveret end tidligere.”

TaniaJobsøgende

“I forhold til hele terapiforløbet hos Lene og CopenPsyk, kan jeg tydeligt mærke, at jeg er kommet mere i kontakt med mig selv og mine følelser. Jeg er blevet meget mere bevidst om hvad jeg vil påtage mig i hverdagen og blevet bedre til at mærke når jeg går for langt og over stregen i forhold til arbejdspres. Jeg er begyndt at værdsætte et andet tempo og en mere tilstedeværende livsstil, både i mit arbejds- og privatliv.

Dette skyldes uden tvivl en lang helingsprocess, hvor jeg har haft tid til at komme helt ned i gear og vende mine til at bruge nye strategier i mit liv og lært mere konstruktive tanker- og handlingsmønstre, der helt sikkert påvirker min livskvalitet og mit stressniveau positivt. Jeg er blevet helt vildt god til at være opmærksom på mine symptomer og forbygge som så betyder, at jeg nu kan udøve hjælp-til-selvhjælp.”

KasperArkitekt og ph.d. studerende

”Jeg kom til Lene og CopenPsyk fordi jeg havde tankemylder og ønskede at booste min selvtillid. Jeg er dybt imponeret over de værktøjer som Lene har givet mig, som blandt andet har givet mig mere ro og struktur i mit liv og hverdag – 1000 mange tak Lene og nu ved jeg hvor jeg kan finde dig en anden gang 😊 ”.

Signe Kristensen Studerende

Teorien bag og Kognitiv Adfærdsterapi

Kognitiv terapi er baseret på videnskaben om psykologiske processer. Forskning har vist at netop kognitiv terapi og kognitiv adfærdsterapi er særlig virksom i forhold til forskellige udfordringer og typer af psykiske sygdomme og problemer.

Kognitiv adfærdsterapi er gennemtestet og blevet anvendt som en succesfuld behandlingsform i mere end 50 år og har vist mange fantastiske resultater og hjulpet rigtig mange mennesker på hele kloden. Men det er vigtigt at du finder den rette terapeut, psykolog og behandler!

Hvem skal jeg vælge som behandler, terapeut eller psykolog i København?

Det er ikke lige meget hvem du vælger og derfor skal du være opmærksom på forskellige ting når du vælger hvem der skal hjælpe dig! Du er den vigtigste person og derfor har du fortjent den bedste behandling! Derfor skal blandt andet kigge dig godt for og her kommer jeg med et par bud på hvad du skal være opmærksom på når du skal vælge din terapeut eller psykolog på Østerbro eller i København.

Hvad skal jeg kigge efter?

Når du skal vælge Kognitiv Terapi Østerbro eller i København er der 3 vigtige ting der SKAL være til stede og du skal kigge efter:

  1. Hvor mange års erfaring har personen?
  2. Har personen en universitetsgrad i psykologi?
  3. Hvor mange år har personen arbejdet med Kognitiv Terapi?

På den måde er du godt sikret og så er der lige en ting mere: du skal føle dig i trygge hænder og du skal ikke mindst kunne lide personen og have en god kemi og føle dig set, hørt og forstået. Hvis du har spørgsmål til hvem der kunne være den rette for dig, så ring endelig på Tel: 60 71 02 75 eller e-mail: info@copenpsyk.dk

Kognitiv terapi ved stress og depression

Stress er et stigende problem i samfundet og har store omkostninger for den stressramte. Travlhed i perioder kan være positivt, men konstant ubalance mellem krav og ressourcer medfølger stress. Nogle mennesker er mere disponeret for stress og nyeste tal viser, at op imod hver 4. dansker rammes af stress. Gennem kognitiv terapi bliver du indført i, hvordan stress kan angribes, hvilke signaler du skal være opmærksom på samt får værktøjer til at håndtere og forebygge stress i din hverdag.

Depressioner medfører en væsentlig forringelse af livskvaliteten og er ofte årsag til nedsat arbejdsevne. Med de rette redskaber kan langt de fleste deprimerede genvinde deres livsglæde, arbejdsevne og engagement. Du vil, i et kognitivt behandlingsforløb få værktøjer til, hvordan du kan håndtere tristhed og håbløshed, få dybere indsigt og viden om hvad der kendetegner en depression. Således kan du komme depressionen til livs og genfinde livslysten.

Udbytte ved kognitiv terapi

  • Du får øget din livskvalitet
  • Du lærer dig selv bedre at kende
  • Du bliver mere selvtilfreds og glad indeni
  • Du bryder destruktive mønstre
  • Du får løftet din trivsel og psykiske sundhed
  • Du får sunde og gode vaner

Ring eller skriv gerne til mig nu for at få uddybet hvordan jeg helt nøjagtigt kan hjælpe dig:

Tel: 60 71 02 75 eller e-mail: info@copenpsyk.dk

Hvad siger de personer, der har været i kognitiv terapi hos CopenPsyk?

“I min jobsøgning har jeg fået konkrete værktøjer og set nye muligheder i forhold til min jobsøgningsproces, gennem et coaching-forløb hos Lene. Jeg har følt mig hørt og forstået, ligesom jeg er blevet klædt bedre på til mine kommende jobsamtaler og er mere motiveret end tidligere.”

TaniaJobsøgende

“I forhold til hele terapiforløbet hos Lene og CopenPsyk, kan jeg tydeligt mærke, at jeg er kommet mere i kontakt med mig selv og mine følelser. Jeg er blevet meget mere bevidst om hvad jeg vil påtage mig i hverdagen og blevet bedre til at mærke når jeg går for langt og over stregen i forhold til arbejdspres. Jeg er begyndt at værdsætte et andet tempo og en mere tilstedeværende livsstil, både i mit arbejds- og privatliv.

Dette skyldes uden tvivl en lang helingsprocess, hvor jeg har haft tid til at komme helt ned i gear og vende mine til at bruge nye strategier i mit liv og lært mere konstruktive tanker- og handlingsmønstre, der helt sikkert påvirker min livskvalitet og mit stressniveau positivt. Jeg er blevet helt vildt god til at være opmærksom på mine symptomer og forbygge som så betyder, at jeg nu kan udøve hjælp-til-selvhjælp.”

KasperArkitekt og ph.d. studerende

”Jeg kom til Lene og CopenPsyk fordi jeg havde tankemylder og ønskede at booste min selvtillid. Jeg er dybt imponeret over de værktøjer som Lene har givet mig, som blandt andet har givet mig mere ro og struktur i mit liv og hverdag – 1000 mange tak Lene og nu ved jeg hvor jeg kan finde dig en anden gang 😊 ”.

Signe Kristensen Studerende