TRIVSEL PÅ ARBEJDSPLADSEN OG PSYKSIK ARBEJDSMILJØ

Trivsels-Telefonen – et strategisk værktøj til bedre trivsel

Trivsels-Telefonen er en anonym hotline som:

  • Reducerer sygefraværet
  • Forebygger stress og sygemeldinger
  • Forebygger mobning og chikane
  • Forebygger mistrivsel og skaber øgede ressourcer
  • Løfter trivsel og styrker det psykiske arbejdsmiljø
  • Er en ventil til Corona-udmattelsen og hjemmearbejdspladsen 
  • Motiverer, engagerer og opmuntrer jeres ledere og medarbejdere i dagligdagens små og store udfordringer
  • Giver jer gode råd til engagementet og effektiviteten
  • Giver støtte og værktøjer til jeres ledelse og medarbejdere
Lene telefon

HVAD FÅR I UD AF TRIVSELS-TELEFONEN HOS JER?

Jeg hedder Lene og står bag CopenPsyk og Trivsels-Telefonen til gavn og glæde for medarbejdere og ledere. Netop for at støtte i de svære psykiske spørgsmål og dilemmaer der er forbundet med arbejdet og balancen mellem arbejde og privatliv.

Samtidig ønsker jeg at understøtte jeres trivsel og psyksisk arbejdsmiljø på hjemmearbejdspladsen. Ideelt set støtter jeg op om at skabe en hjælp-til-selvhjælp-kultur hos jer, som både er akut og har en forbyggende effekt.

Udviklingen af Trivsels-Telefonen er baseret på mine mere end 15 års års erfaring. Dels fra min psykologiske praksis og telefonrådgivning med psykisk sårbare og arbejde med trivsel, ledelse og psykisk arbejdsmiljø  i virksomheder, organisationer og institutioner igennem mange år. 

ER JERES PSYKSIKE ARBEJDMILJØ OGSÅ TYNDSLIDT?

Har I et arbejdsmiljø, hvor medarbejdere ofte har super travlt og meget at lave, hvor skarpe deadlines er et vilkår? Og føler I jer til tider max presset?

Kender I til disse vilkår og er performancekultur en del af jeres hverdag, er det ekstra vigtigt at arbejde med det psykiske arbejdsmiljø, at medarbejderne trives, og at de føler sig værdsat og anerkendt!

Hvis du/I kan nikke genkendende til det og måske også oplever et stigende antal sygemeldinger på grund af psykiske belastninger, kan Trivsels-Telefonen være en super god løsning for jer.

HJÆLP TIL TRIVSEL OG ARBEJDGLÆDE HOS JER

Trivsels-Telefonen er et tilbud til virksomheder, der ser deres medarbejdere som deres vigtigste aktiv og ønsker hjælp til at fremme trivslen og styrke motivationen og arbejdsglæden.

Trivsels-Telefonen er en hotline-ydelse hvor jeres medarbejdere kan henvende sig ganske anonymt samtidig med, at I som virksomhed får en temperaturmåling på, hvordan det stå til med trivslen blandt jeres ledere og medarbejdere.

Motivation og arbejdsgnist kan være særlig svær at nå på distance, er min erfaring og derfor er der behov for ekstra hjælp til at opretholde de psykiske ressourcer og et sted for alle, hvor de kan hente mental støtte, rådgivning og opløftning.

Book et uforpligtende møde her!

VIDEN OM TRIVSEL PÅ ARBEJDSPLADSEN

Viste du at nylige undersøgelser viser at:

  • 90 % har oplevet, at deres medarbejdere er mentalt påvirkede af Corona. 81 % oplever det som udfordrende at skabe relationer og tillid virtuelt.
  • 67 % er usikre på, hvordan de skal kommunikere mest hensigtsmæssigt med deres medarbejdere og kollegaer under krisen.
  • 33 % af medarbejderne i undersøgelsen vurderer, at deres leder ikke er særlig effektiv på distancen.

SÅDAN FUNGERER TRIVSELS-TELEFONEN

Trivsels-telefonen er en forebyggende indsats, som hjælper med akutte udfordringer som medarbejderne oplever i løbet af arbejdsdagen og hverdagen, her og nu.

Trivsels-Telefonen er en tjeneste I kan anvende efter behov og størrelse af jeres virksomhed. I bestemmer selv i hvilket omfang Trivsels-Telefonen skal holde åbent hos jer. Trivsels-Telefonen er en skræddersyet abonnementsordning, som yder hjælp til selvhjælp til både jeres ledere og medarbejdere.

Eksemelvis:

Trivsels-Telefonen kan søsættes hos jer i en prøve-periode på 6 måneder, og er åben når det passer jer, f.eks. 1 gang om ugen á 2 timer. Det vil sige at i KUN betaler for den reelle tid I bruger den hos jer.

Hertil er inkluderet løbende evaluering og anonym feedback til HR/nøgleperson, så vi på den måde strategisk arbejder med de trivselsspørgsmål der er relevante og løfter det aktuelle psykiske arbejdsmiljø optimalt.

Prisen afhænger af flere forhold og fastsættes ved et individuelt tilbud, men vil ofte ligge på ca. 15.000 kr. pr. måned. Ved 300 ansatte svarer det til kun 50 kr. pr. medarbejder.

HVIS I VIL PSYKISK ARBEJDSMILJØ PÅ ET STRATEGISK PLAN?

Med Trivsels-Telefonen som løftestang forebygger I på det psykiske arbejdsmiljø og har øje for sund trivsel. Det gavner både på bundlinjen og på rekrutteringsfronten – for hvem vil ikke gerne arbejde et sted med fokus på sund trivsel og psykisk arbejdsmiljø…?

Herigennem tager I også et socialt ansvar og arbejder aktivt med jeres CSR politik. Derudover fastholder I tilmed værdifulde medarbejdere på den lange bane og styrker jeres sociale kapital indirekte. Trivsels-Telefonen er altså både en akut og strategisk løsning i et.

Trivsel på arbejdspladsen er under pres…

Oplever I også på grund af Corona at medarbejderne er opslidte og I mangler trivsel i organisationen? Er jeres medarbejdere og ledere også ved at være tyndslidte på grund af hjemmearbejdsplads? Og går det ud over deres trivsel og psykiske arbejdsmiljø?

Måske er I ved at miste følingen med distanceledelse og medarbejdernes trivsel på hjemmearbejdspladsen? Eller I her måske en oplevelse af at jeres medarbejdere nu er nået et punkt hvor de er Corona-udmattede – og hvor det går ud over både jeres sammenhængskræft og medarbejdernes trivslen?

Så er Trivsel-Telefonen måske lige det I har brug for!

Ring og book et UFORPLIGTENDE møde og hør mere om hvordan I kan skabe bedre trivsel og psykisk arbejdsmiljø på jobbet og højne arbejdsglæde nu på tlf.: 60 71 02 75

Eller send mig også gerne en direkte mail på: info@copenpsyk.dk

Du kan også læse mere om trivsel på jobbet her.

Se også hvad NFA’s (Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø) undersøgelse fortæller om engagement og trivsel her

Læs Arbejdstilsynets artikel om Et godt psykisk arbejdsmiljø under CIVID-19 her

Trivsels-Telefonen hjælper medarbejdere og ledere med:

  • At støtte og rådgive i en presset og travl hverdag
  • At rådgive den enkelte i at håndtere og løse konflikter mere konstruktivt
  • At blive bedre til at kommunikere på alle niveauer
  • At give en anonym mulighed for at diskutere forskellige udfordringer med stress og forebyggelse heraf

Trivsels-Telefonen hjælper jer strategisk med:

  • Et reelt indblik i “hvor skoen trykker” hos medarbejderne og lederne
  • At reducere sygefraværet
  • At forebygge stress og sygemeldinger
  • At forebygge mobning og chikane
  • At øge motivation og arbejdsglæde
  • At højne trivsel og det psykiske arbejdsmiljø

Ring eller skriv gerne til mig nu, for at få en uddybende snak om jeres situation helt gratis:

Tel: 60 71 02 75 eller e-mail: info@copenpsyk.dk